Das hoppsankjuuul in das lingonskuuuug

Morrrrsäää!

Klockan är kvart över nio och jag vill bara sova. Helst i några dagar eller veckor. Men åtta timmar går också bra.

Rebecka, den skitungen, åker till Paris natten till fredag. Avis eller vaaad? Men nästa år, då. Dåååå ni. Jag hoppas för allt i världen att jag kommer till Frankrike på något sätt, spelar ingen roll hur. Eller ja, kidnappning vore inte så kul. Men annars så.

Slutade klockan tio idag. Daniel var sjuk och alla hans lektioner var inställda. Så allt jag gjorde i skolan var att jobba med fotouppgiften, ni vet den där intervjun. Det gick faktiskt skitbra igår! Dan var jättesnäll, gav oss äpplen och en bok. Skällde på oss för att vi fotade i JPEG. Berättade om hur kunglig vår fotolärare är och att om han plötsligt är borta en vecka så är han på älgjakt. Tack, då vet vi! Haha.

Nej men sen åkte jag till stan och köpte jättekonstiga värktabletter. Har aldrig sett såna förut. Det var ibuprofen, eller vad det nu heter, men förpackningen var typ ljusblå med vita prickar (eller tvärtom) och det stod något annat än ipren. De var typ 10 kronor billigare än ipren, så jag tänkte varför inte. Ska testa dem när det behövs och se om de funkar.
Apropå medicin så är imorgon sista gången jag tar Rinexin. Finallyyyyy. Jag hatar skiten, de är så svåra att svälja. Mitt öra är typ bra, tror jag. Jag har inte märkt av att det gör konstiga saker på tre dagar, så jag antar att det är bra igen.
Haha, ojdå. När jag läste om det på Wikipedia kom jag ihåg att man inte ska inta koffein medan man använder det. När farmor och Knut var här drack jag hur mycket Cola och Fanta som helst. Det är tydligen jättefarligt.

"Fenylpropanolamin interagerar med koffein och ökar sannolikt dess effekt. Kombinationen bör tas med försiktighet då fall av akut mani och psykos har observerats."

Men förklara varför det har varit bra sen dess? FÖRKLARA DET VA.
Jag har inte haft några biverkningar i alla fall, förutom torrhetskänsla i munnen. Nervositet vet jag inte. Jag är väl alltid nervös liksom. Tror inte det varit värre.

Aa, medan vi ändå håller på och babblar och folk dör av tristess och får spysjuka och får craves efter ekonomisidorna i DN så kan jag ju berätta att jag typ tappat motivationen i skolan. Inte helt, men det är sämre än i början, vilket kanske inte är så konstigt. Det är Svenska B och Drama som förstör. Svenskan är kul men jag ligger efter där, och Drama passar inte mig riktigt. Jag gillar det egentligen, men hatar hur det går till. Hatar att skämma ut mig. Hatar att fundera på om jag beter mig konstigt. Hatar att fundera på om människor gillar mig eller inte ~~~~ ja men det är mitt liv lite grann.

Haha, jag är ett psyko, men jag kan inte bestämma mig för om jag ska vara ledsen för att jag inte passar in nånstans eller om jag ska vara ledsen för att folk tycker om mig så att jag måste göra dem besvikna genom att vara knäpp. Eller tvärtom, om jag ska vara glad för att jag är knäpp eller för att folk tycker om mig. Jobbigt läge ju. JÖÖÖ.

Bradost är en kille som bor i Syrien som jag lärt känna. Och det är så intressant att snacka med honom. Vi har lite samma hjärna. Och samma musiksmak, fy sjutton vad läskigt. Jag tror fortfarande att han har sneakat på min profil, vad han än säger. Först säger han "gillar du Bryan Adams?", sen "James Blunt då?" och sen "men okej, Daughtry?". Fett läskigt. Och han har fått mig att inse att Julio Iglesias (jamen ni vet, smörsångaren Enriques farsa) är en bra sångare. Inte min favoritmusik, men det är mysigt att lyssna på när man ska sova.
Men det är inte därför det är intressant, det är för att jag får en bättre inblick i vad som händer i Syrien. Och folk dör fan varje dag utan att västvärlden gör något åt det. Det är så hemskt. Vi bryr oss ju inte. Det gör oss detsamma att 225 barn mellan 0 och 12 år har dött under revolutionen. Och att åtta människor dog idag.

Men innan ni blir för deprimerade så ska jag säga godnatt. Jag tänker sova. Här får ni en fin låt så ni slipper mardrömmar.


Kommentarer
Postat av: Haidi Jakobsson

SVAR: då är det bara att du hör av dig till min mail om du är intresserad :D jag tar inte över 200kr, mejla mig så pratar vi pris!

2011-09-29 @ 00:22:53
URL: http://haidisblog.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn (eller någon annans)
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Berätta vad du har på hjärtat! :D

Trackback
RSS 2.0