Ice baby!

Den här dagen har varit fylld av massa nya och spännande saker. Jag känner mig fett pepp på livet och allt. Aspepp! :D

I skolan så såg vi på en film på geografin som handlade om is. Det var en sån där film som brukar visas på Discovery Channel. Ni vet, häftiga kameravinklar, musik i bakgrunden och sköna röster. Inte en sån där lågstadiefilm. (Hahaha, jag kommer ihåg den där filmen vi såg i sjuan när det visades en karta och en tant sa "det som inte är vatten, det är land. NÄHÄ.) Killen som snackade hade värsta sexiga irländska (antar jag) dialekten. Men sorry, det har inget med saken att göra, jag kan bara inte hålla mig till ämnet.
I ALLA FALL. Så de pratade om is och hur det påverkar världen och klimatet och grejer. Och jag fick värsta uppenbarelsen. Alltså jag kan inte förklara, men jag tänkte på grejer som jag tänkt på ett bra tag och kom fram till en sak. DET HADE INTE ETT PISS MED IS ATT GÖRA MEN ISEN INSPIRERADE MIG OKEJ. Så nu har jag fått svar på mina existentiella frågor och är gladare med livet.

Och is är verkligen fint. Kattis sa att filmen var som porr för geologer, men alltså det var den typ för mig med. MASSA IS!!! FIN IS!!! JAG VILL VARA VID ISEN!!! JAG VILL KÄNNA PÅ ISEN, JAG VILL GÅ PÅ ISEN, JAG VILL HA IIIIS! Kolla på såna här bilder bara.

(Källa)


(Källa)


(Källa)


(Källa)


Är de inte fina?

Jag har städat med Frida idag, och vi hade skitkul. Igår var det kul att städa, idag var det kul att städa. Något har hänt i mitt liv alltså. Kan inte komma på vad.
Först städade vi några trapphus, sen kom en tant och gnällde på bostadsrättsföreningen för att de inte ger oss bättre städredskap. Vilket i och för sig är sant. Men hon gnällde i typ en halvtimme så vi förlorade massa tid. Sen efter det blev vi sugna på Cola och drog hem till Frida. Det blev lite kladdkaka och rulltårta och grejer också. Vi satt och snackade en halvtimme till och sen jobbade vi klart. Jag blev klar för en timme sen. Hahaha. Vår arbetsmoral är så hög! Men whatever, vi bestämmer ju våra arbetstider själv.

Imorgon är det fredag! Woho! Typ den värsta dagen i skolan. Nej, det är tisdagar. Men fredagar är inte roliga. Det är dramats fel. Jag hatar drama. Inte själva ämnet men jag är för blyg så det ger mig bara massa ångest. Sen har jag en feeeet håltimma innan jag har en kort-kort föreläsning om islam. Så inte värt det. Det är ju fredag, man vill hem så fort som möjligt.

Men jaa. Vet inte vad som händer imorgon. Om någon är pepp på att göra något så säg till. Annars ska jag bara sitta och se på idol. Laila har fött en unge förresten. För er som bryr er.

Påminn mig om att jag ska lyssna på den här nästa gång jag är förbannad. Så himla mycket awesome ilska i en låt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn (eller någon annans)
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Berätta vad du har på hjärtat! :D

Trackback
RSS 2.0