Dokumentärer och risgrynsgröt

Gud vad jag inte pallade blogga igår. Jag mådde inte speciellt bra, hade inte ätit annat än chips och godis och druckit massa Cola på 24 timmar. Och så var jag tvungen att jobba. Men det gjorde inget, fredagen var jättemysig. Tack för att ni kom hit :3

Min tunga är svullen, jag misstänker att det beror på allt salt. Apropå mat så ska mamma göra risgrynsgröt. Heaven! Jag älskar risgrynsgröt. Jag skulle nästan kunna leva på risgrynsgröt.

Jag kom att tänka på en sak idag som jag glömt bort. Jag har suttit och jobbat på en kort uppsats till engelskan och började fundera på vilka de största skillnaderna mellan en "vanlig" film och en dokumentärfilm var. Och efter massa länkar hit och dit så hamnade jag på en dokumentärdatabas eller nåt. Och då minns jag att när jag var 15 så var en av mina drömmar att bli en som gjorde dokumentärer. Jag är så fascinerad av hela grejen. Jag älskar att sitta och se på massa dokumentärer och lära mig nya grejer och se hur andra människor lever och har det.

Jag vet inte varför den drömmen dog riktigt. Jag minns att jag funderade på om jag skulle läsa media och sen gå radio/tv. Men jag tänkte typ att det var för osäkert. Nu ångrar jag mig inte direkt, men jag hade nog ändå gillat att åka runt i världen och filma och intervjua och sneaka in på ställen jag inte får vara på och fråga frågor och sånt. Nu låter det lite som journalist, men jag är mer intresserad av att lära mig och andra nya grejer. Inte "åh, någon bombade det här stället" utan mer "varför bombade någon det här stället?". Faaan, det hade varit så himla kul. Jaja. Det finns andra saker i livet som också är kul.

Jag kan inte sluta tänka på risgrynsgröt, så om ni ursäktar mig så ska jag hitta lite munorgasmbilder på risgrynsgröt. Hahahahaha, eww.



Bildlänk



Bildlänk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn (eller någon annans)
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Berätta vad du har på hjärtat! :D

Trackback
RSS 2.0