Det är städtanten som talar

Vet ni, jag gillar känslor. Mina egna då. Andras känslor kan jag ha lite svårt för om de är negativa och riktade mot mig, annars gillar jag dem också. Men ibland känner jag för många känslor av motsatt sort samtidigt så min hjärna hinner inte riktigt med. Det är så det står till med mig just nu.

Jag var på Biotopia på studiebesök med klassen idag. Vi fick titta på stenar och lista ut vilket mineral som var vad och sånt, väldigt intressant faktiskt. Och nu låter jag som en nöööörd. Men stenar är intressanta. Faktiskt.

Jag stack hem sen för att jobba. Det bästa med de dagar när jag städar är att jag behöver göda mig själv som en gris för annars blir man så himla trött när man jobbar. Och idag har jag verkligen gött mig själv. Så jag blev inte trött på jobbet, och för första gången var det kul, på riktigt kul!
Men det kanske beror på att vi jobbade tillsammans alla tre idag. Det blev liksom Lite Roligare, Lite Bättre.

Ja, fast jag är lite arg också. På någon som säkert inte läser bloggen. På människor i allmänhet. På folk som seriöst tror att de har något sorts moraliskt ansvar för andra människors liv. Herregud. Jag orkar inte töntfaktorn som de människorna får. 5 poäng av 5 möjliga, varsågod.

Imorgon ska jag jobba igen. Hujedamig vad awesome, någon kommer få fett med pengar nästa månad. Passar bra till advent. Alltså fattar ni eller!!! Det är advent om lite mer än en månad! Det var ju sommar nyss! Varför går hösten så fort för? Jag vill hinna se mer löv, hinna bli trött på hösten, precis som jag efter ett tag blir trött på sommaren, våren och vintern. Men jag vill ha mer höst, mer färgade löv på marken, gärna i två månader till. Men det lär ju bara vara en sisådär två veckor kvar tills träden är nakna och fula och jag börjar längta efter snö.

"Idiot: Medlem av ett stort och mäktigt släkte, vars inflytande på mänskliga angelägenheter alltid varit starkt och dominerande. Idiotens verksamhet håller sig inte inom ett visst begränsat område av tankar och handlingar utan "genomtränger och reglerar det hela". Han får alltid säga sista ordet; hans beslut är obestridliga. Han bestämmer vad man ska tänka och tycka, dikterar språkets regler och blockerar människors handlingsfrihet."
- Ambrose Bierce

Word.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn (eller någon annans)
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Berätta vad du har på hjärtat! :D

Trackback
RSS 2.0