NaNo

Har jag sagt att jag försöker skriva 50000 (femtiotusen) ord på en månad? Nä jag tror inte det. Men jo, det håller jag på med. November är liksom National Novel Writing Month (NaNoWriMo) då massa folk över hela världen masskriver varsin story på 50000 ord på en månad.

Det går ganska bra faktiskt. Jag har börjat komma in i det. I början tyckte jag att det var helt sjukt att jag ens försökte. Jag tänkte typ "jag kommer aldrig någonsin klara av det här, men jag kan ju alltid testa". Nu är jag ganska säker på att jag klarar det. Det är den 11 november och jag har skrivit ungefär 18000 ord. Man skriver ungefär 1650 ord per dag. I början tog det typ fem timmar för mig att skriva så mycket. Nu tar det kanske en och en halv. Jag börjar lära mig. Lära mig att ordbajsa alltså. Man bara öser ur sig alla ord som överhuvudtaget finns i ens hjärna och sen blir det som det blir. Och det är ju det som är grejen. Inte att det ska bli fantastiskt. Inte ens att det ska bli bra. Utan bara att man ska skriva skriva skriva och kolla vad som händer och inse att det inte är så svårt.



hehehehehehehehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn (eller någon annans)
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Berätta vad du har på hjärtat! :D

Trackback
RSS 2.0