60-talets återkomst

Ååååh herregud, jösses, kära hjärtanes och allt det där. Jag har skaffat tumblr. Tumblr är bättre än allt. Bättre än Facebook och blogg tillsammans. Bättre än Facebook och blogg tillsammans upphöjt till två. Tror jag i alla fall, jag har bara haft det i fem minuter. Men shit asså. Wow.

Omtumlande kväll detta. Jag chattade med Janna, sen var jag tvungen att dissa henne för att ta hand om mina syskon. Åååh, de är så söta. Benjamin ville inte sova, så jag satt med honom i en halvtimma och såg på när det där lilla livet blundade. Så vacker och fin och oförstörd. Jag har aldrig riktigt velat ha barn, men det där skulle kunna få mig att ändra mig. Kanske.
Och Miriam berättade för mig att jag var smal. Jag blev jätteglad med tanke på att småbarn inte ljuger om sånt där. Men sen sa hon med en ledsen röst att hon var tjockare än mig. Ungen är fem år gammal. Herregud, hallå, va. Men när jag försökt övertala henne ett tag om att hon inte var tjock sken hon upp och sa: "Det kanske är för att jag har så tjocka tröjor som jag ser tjock ut!"
Vem det än är som har sagt att hon är tjock ska få en smäll på käften. Även om det är min största kärlek. Grrrr.

Förlåt för att jag inte lägger upp bilder. Jag vet, jag vet. Men jag har så mycket att göra. Snart är det sommarlov. Mamma berättade att hon tyckte vi skulle köpa en husvagn och en kolonilott. Sen skulle vi ställa huvagnen vid kolonilotten och använda den som sommarställe. Vi ska åka dit på sommaren, odla grönsaker och vara bohemiska. Jag ska få måla husvagnen i regnbågens alla färger. Vi ska inte använda mobiler eller datorer (det kommer mamma göra ändå men jag ska sno dem och gräva ner dem i marken medan vi lägger ner frön). Och vet ni, vet ni, det bästa, det bästa av allt, är att vi är helt seriösa. Pappa är på. Alla är på. Vi måste bara ha råd också. Åh, jag är helt hysterisk. Synd bara att jag flyttar hemifrån snart. Men jag tror jag ska göra samma sak. Herregud ja. Shit vad underbart. Heaven.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn (eller någon annans)
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Berätta vad du har på hjärtat! :D

Trackback
RSS 2.0