Dålig dag, söt hamster.

Totti är så söt. Tihi.

Hela dagen har sugit. Jag somnade sent igår, var jättearg, hela livet kändes hårt och tungt och värdelöst. Idag vaknade jag klockan ett. Klockan ett! Jag fick fett med ångest, jag har aldrig vaknat så sent när jag har varit hyfsat frisk. Så jag sprang upp, åt frukost och bestämde mig för att ta en promenad för att det var så fint väder ute. Jag går ut. Fint väder! Bussar dundrar, barn skriker, mammor är högljudda, just det, jag har en skola nära mitt hus, och jag har inte gått på fyra dagar, det blåser kallt....

Så fem minuter senare var jag hemma igen. Jag var helt utmattad och trött och har legat i sängen sen dess typ. Jag har tänkt för mycket, undrat för mycket, pratat för mycket utan att någon velat vara social med mig, så nu har jag ont i halsen och får inte fram något ljud, vilket är ännu värre för jag vill i alla fall kunna prata med mig själv.

I alla fall. Totti tycker om mig, det var det jag ville komma fram till. Jag har faktiskt fått henne tam nu. Jag kan ha henne i knät. Stora framsteg om man jämför med hur hon var förra året. Men hon gillar inte mitt knä, hon vill typ springa runt i rummet och skriker när jag hindrar henne, haha. Sötis.

Just nu behöver jag...

1. Kramar.
2. Mogna, optimistiska människor som är smartare än mig.
3. Eller i alla fall optimistiska. Resten är bara ett plus.
4. En resa någonstans, behöver inte vara långt bort alls, men bara för att det är mitt sätt att hitta mig själv.
5. Hostmedicin.
6. En bra film.
7. Vår.
8. En egen lägenhet. Eller koja.
9. Att Janna inte står som "inloggad" när hon inte är vid datorn.
10. Gråta lite till tror jag.

Just nu behöver jag INTE:

1. Människor som säger åt mig vad jag ska göra.
2. Negativa människor.
3. Att mamma stänger av Internet på kvällarna.
4. Vara sjuk.
5. Beslutsångest.

Så avslutar vi med ett dagens citat.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

When I despair, I remember that all through history the ways of truth and love have always won. There have been tyrants, and murderers, and for a time they can seem invincible, but in the end they always fall. Think of it--always.
Mahatma Gandhi

Kommentarer
Postat av: Viktoria

KRAM!!! <3

2011-03-14 @ 22:23:27
URL: http://viktorian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn (eller någon annans)
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Berätta vad du har på hjärtat! :D

Trackback
RSS 2.0