Jag är glaaad!


Idag, dagen. Dagen då alla kvinnor firas för att de finns och alla peppar varandra till att fortsätta kämpa för ett jämställt samhälle. Jag har väl inte firat så mycket än, hehe. Jag har ätit semlor. Om nu det är att fira. Jag, Emelie och Viggo kom överens om att vi skulle göra uppror mot köksslaveriet, men jag fick aldrig tillfälle att göra det. Mer? Ehm... Vi hade en föreläsning i aulan som tydligen hette "Kön och lön", men när jag tänker på saken kommer jag inte ihåg att hon snackade så mycket om jämställdhet. Vet inte om det är för att jag blev trött i slutet och missade själva finalen, men det jag kommer ihåg handlade om diskriminering i allmänhet. Men det var intressant ändå.

Läser Doktor Glas och typ älskar den boken. Min svenskalärare är jätteglad, hehe. Sen läser jag Catching Fire också. Alltså åååh. Suzanne Collins är typ min gud. Nästan. Eller en av dem, kanske.

En tjej från RFSU kom till oss på vår naturkunskapslektion. Yay, typ roligaste nk-lektionen ever. Alltså, de är ju typ aldrig kul, men det här var faktiskt bra.

Sen gjorde jag en grej som jag tänkt göra länge men inte gjort. Jag köpte en limpa och gav till en tiggare. Han var så söt, värsta skamsen och ville inte titta på mig men log ändå. Jag blev typ kär. Man får värsta glädje-kicken av det, så det är ett hett tips!

Nu sitter jag här och mår illa. Jag hatar f**king illamåendeattacker! Why me? Why me?! :'(

Conclusion: Bra dag! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn (eller någon annans)
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Berätta vad du har på hjärtat! :D

Trackback
RSS 2.0