Noomi

Jag sov typ nada inatt, igen. Jag tänkte först inte sova alls för att slippa drömma, men det funkade inte. Tror ni inte att jag drömmer något bra just den natten? Och tror ni inte att det är så bra att jag blir deprimerad när jag vaknar och inser att det finns en verklighet? Är det inte det ena så är det det andra.

Men jag och Noomi hade lite kul inatt, hehe. Vi har bestämt att vi ska rymma hemifrån en natt och dra till en lekplats och spela fotboll. Kuuuuul ju!





Sarahs lista över saker som får henne att undra om Noomi egentligen är grannens barn:

1. Hon är jättesöt. Och säg nu inte "men det är du också". Hon är jättejättesöt.
2. Hon har alltid, och med det menar jag forever, alltid, gillat att sporta.
3. Hennes favoritämne är matte.
4. Hon har stil.

Sarahs lista över saker som får henne att förstå att de faktiskt är syskon:

1. Hon älskar djur.
2. Hon säger knäppa saker i fel sammanhang och kan helt plötsligt börja göra konstiga ljud utan förvarning.
3. Hon vågar sno min mobil och messa med mina kompisar.
4. Hon tycker om att ta långa promenader.
5. Hon är upprorisk, fast bara i hemlighet så att ingen ser.
6. Hon har egna åsikter... Jag kommer aldrig glömma när hon kom fram till mig när hon var 12 och frågade om mamma skulle bli arg om hon röstade på Vänsterpartiet i skolvalet. "Högst troligt", sa jag. Då undrade hon om jag skulle bli arg. "Nää", sa jag. Då blev hon glad. Sen såg vi på valdebatter tillsammans hela valåret. Kom ihåg att hon var 12 år va.
7. Ibland säger jag vad jag tycker fast jag vet att folk kommer störa sig på det, och då sitter hon där i ett hörn och skiner upp och säger "JAG TYCKER OCKSÅ SÅ!"

Vi är nog syskon, trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn (eller någon annans)
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Berätta vad du har på hjärtat! :D

Trackback
RSS 2.0