Hur man än lägger ihop det får man bara en miljon idioter

Det finns något jag verkligen inte tycker om, och det är när Rebecka också vill lyssna på Spotify. Så lyssnar vi liksom på samma konto. Så får liksom inte jag lyssna... :(

Men jag gillar att klockan är kvart över åtta och att jag äntligen kan få gå och lägga mig. Har väl väntat sen klockan sju sådär. Har väl skrivit klart en religionsuppsats sådär. Jomen jorå.

Jag fick värsta uppenbarelsen idag. Mm. Eller ja, två. Den ena ska jag inte berätta om. Men den andra var när jag kollade vädret och hade damp över att det hela tiden är nederbörd samtidigt som det är varmt. Jag vill ju att det ska vara tvärtom, döda regnet jöe! Men så kom jag på det. Lågtryck = mer nederbörd.

Det där, kära ni, är läskigt. När det man lärt sig i skolan helt plötsligt passar in i vardagen. Ungefär som när jag var ute och gick i höstas och kom på att jag kunde se hur isen hade rört sig. Eller när jag såg på Sagan om ringen och funderade över om det verkligen var en sedimentär bergart jag såg.

Geografi är skadligt.

Apropå skador och apropå geografi så tycker jag att det var värst vad mörkt det blev helt plötsligt. Och kallt. Jag tog den här bilden för en vecka sen. Då var det ju ljust :O



Men jag gillar mörkret och kylan :)

Har förresten funderat på om jag ska skicka julkort. Om jag ska göra det så vet jag inte om jag ska göra dem själv (mina estetiska förmågor när det kommer till julkort är...begränsade) eller köpa dem (men hur kul är det?). Eller så gör jag det inte alls. Men jag vill. AAAAAAAH.
Vill ni ha fula julkort, fina julkort eller inga julkort? Tell me.

Jag vill baka bullar, jag vill köpa julklappar, jag vill köpa julpynt och sätta upp i klassrummet (vi hade någon sån plan men det blev inte av) och här hemma. Jag vill ha jullov utan att julen tar slut för det. Jag vet att man inte ska krysta fram julen och det gör jag inte heller, men jag har två problem. Det ena är att jag måste plugga, och så är det bara. Jag hinner inte ränna runt på stan. För det andra tycker jag inte om julklappar. Jag tycker bara om att öppna dem. Tycker inte om att köpa dem till andra för sannolikheten att personen jag ger presenten till är en otacksam egoist känns hög därför att sån är världen bara. För det tredje är jag fast i datorn och jag hatar det mer än något annat. Nästan så jag vill slänga den. Den tar upp min tid.

Med det sagt ska jag gå och äta en macka innan klockan blir halv tolv. Pöss.

Kommentarer
Postat av: Viktoria Jansson

Sv:

Haha, jag sa typ julmust till dig när jag skrev den där kommentaren och så ba blev det så xD

2011-12-07 @ 22:41:43
URL: http://viktorian.blogg.se/
Postat av: Vix

Jag vill ha julkort! =) (Ursäkta senheten) (a)

2011-12-14 @ 17:07:23
URL: http://wicky.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn (eller någon annans)
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Berätta vad du har på hjärtat! :D

Trackback
RSS 2.0