Det är advent



Äntligen. Jag har nog väntat sedan oktober. Spännande grejer händer här. Jag jobbar med att städa igen, det är inte jättespännande men nu får jag ännu mer pengar igen.

Nämen, jobbet var det första jag nämnde. Så kan vi väl inte ha det?

Hur som helst, jag ska till Sunne under nyår! Tror jag, jag vet inte exakt när vi åker dit eller hem men vi ska dit under jullovet i alla fall. Nästan hela familjen. Jag är redan nervös. Jag har inte varit där på sex år och har väldigt mycket jag måste ta igen. Besöka gamla ställen och sånt. Kommer väl hänga med Rebecka och kanske Jenny konstant, när jag inte umgås med släkten. För det är ändå själva anledningen till att jag bestämde att vi skulle dit. (Det var faktiskt tack vare mig, så bra är jag.) Jag ska få träffa Farmor och Knutte igen. (Varför skrev jag Farmor med stort F? För att hon är bäst antagligen.) Och Kerstin, min faster. Henne har jag verkligen saknat. Och hennes man Martin. Haha, vad många roliga minnen jag har av honom. När jag var liten fick jag för mig att han och mamma skulle gifta sig. Don't ask me why. Jag drömde till och med om det. Undrar om jag uppfattade något som jag inte skulle uppfatta?

Mamma följer inte med i alla fall. Väldigt förklarligt. Känns bra att inte farmor tycker hon är dum för det. Älskar min farmor. Men Noomi ska kanske inte heller ska med. Vilket inte är så konstigt heller. Hon vill hellre sitta på sitt rum och måla tavlor och det tycker jag banne mig att hon ska få göra.

Men det är läskigt samtidigt. Jag har en hel drös med minnen där, inte alla så trevliga. Och, det värsta, jag kommer antagligen träffa massa gamla tanter som kommer titta på mig, bli helt känslosamma och börja gråta. Bleh. Men det får jag ta. (För att jag är så snygg, så klart. Hahahahaha.)

(Sen kommer vi säkert inte åka dit för att något kommer hända. Snälla öde var snällt. Don't be a bitch, karma.)

Jag var till Saco-mässan med das girls i torsdags. (Ja det var där jag var ja, jajaja. Ursäkta för skolket.) Jag vet inte om saker blev klarare när det gällde utbildning, blev typ mer förvirrad. Men jag insåg att för att åka som au pair till Frankrike genom STS behöver man bara 100 timmars erfarenhet av barn. Jag har 90 :) Så det ska väl inte vara så svårt att sitta barnvakt i tio timmar till. Alltså, känner ni någon som behöver en barnvakt, tipsa om mig! I'll do it for free.

Näe, nu spelar Spotify Elektropop. Oleg, du är ute. Tyst.

Ja, det var nog inget mer jag ville säga för den här gången. Bara att jag vill ha snö. Det vill jag verkligen ha. Inte så mycket snö utan jul. Men bara det är kallt så att man kan åka skridskor så kan jag väl tvinga fram ett juligt leende.

Adjoi, pic av moi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn (eller någon annans)
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Berätta vad du har på hjärtat! :D

Trackback
RSS 2.0