Statens ersättning av tandytor

Jag gick upp klockan åtta idag. Orsak? Ingen alls. Min kropp kände väl för det. Det är en väldigt dum idé med tanke på att jag inte kan somna förrän tre på natten. Fick 4-5 timmars sömn inatt och är pigg som en lärka. Jag kan ju alltid hoppas att jag blir jättetrött ikväll och somnar tidigt. Jag behöver sömn asså. Snart drar jag till Frizon och då blir det inte mycket sömn kan jag ju säga!

Drömde så himla skumt inatt. Jag citerar mig själv (skrev ner det precis när jag vaknade):

"Soundtrack: Goodnight and go.
En familj bodde på en bondgård. Det var gammaldags och traditionellt. I den ena familjen var kvinnan smal och hade rött långt hår. I den andra familjen fanns en som såg ut som Anna, livskunskapsläraren.
På Livets Ord var de arga för att de hade haft sexualkunskap och då hade någon gett kondomer till barnen. De snackade om något företag där de fick nya tandytor av staten på grund av sitt jobb, men att det inte kunde jämföras med att ge kondomer till barn.
(???)
Jag skulle börja skolan och kom på att jag skulle använda min iPad. Helt plötsligt hade jag internet på den! Jag åkte buss till skolan och satt och lekte med iPaden på vägen dit."

Var kom det där med tandytor in? Vad var liknelsen liksom? Jag fattar verkligen inte.

Idag ska jag stressa. Ska bland annat till banken och fixa med ett konto som helt plötsligt har försvunnit. Det vill säga, det var visst skrivet på mitt namn, så mamma kommer inte åt det längre, men vi använde det inte för mig. Det är liksom mammas pengar på det. Så nu måste vi dit och jag ska väl ge min tillåtelse att de flyttar kontot. Påminner mig om att jag måste skaffa ett ID-kort. Herregud ja. Var är mitt pass? Jag har ingen susning. :S

Sen ska vi köpa mat och jag ska försöka hitta en engångskamera att ha med mig den här veckan. Jag är jättenervös för det känns som om jag har noll koll på läget. Jag måste packa också. HJÄÄÄÄÄLP ingen planering här inte.

Hajdo! Jag hoppas jag skriver något litet innan jag åker. Annars ses vi om en vecka eller så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn (eller någon annans)
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Berätta vad du har på hjärtat! :D

Trackback
RSS 2.0