Momentary

Helloooo, så ses vi igen. Jag sitter här och känner lukten av nybakat bröd och lyssnar på Totti som gnäller. Miriam skriker utanför bara för att hon tycker att det är kul. Jag har en dagbok i mitt knä som försöker ta platsen från datorn. Bredvid mig ligger en bok som heter När du gör som jag vill som jag inte tycker att någon ska läsa. Jag vill ha kunskaperna för mig själv.

Lite längre bort ligger ett brev som jag dampar över. Det står att jag ska lämna uppgifter om mig själv till Rekryteringsmyndigheten för att Sverige kan hamna i krig och om du är den vi söker då så ska du offra ditt liv eller så hatar vi dig forever. För att vi ska kunna veta om vi vill ha dig eller inte måste du lämna uppgifter om dig själv. Inget kommer hända, eller, ja, vi kanske tvingar dig att döda folk någon dag, men nä, inget händer. Så fyll i skiten eller så ger vi dig böter. Jag har en sak att säga: asfgöarfinoaeng. Jag tänker inte. Eller ja, om det inte vore för böterna då. Jag har inte råd att göra det jag tycker är rätt. Inte för att jag någonsin skulle tvingas gå i krig, hahaha, vore ett ganska kul skämt i sådana fall. Men I don't like it. At all.

Jag var hos Emelie igår. Nu är hon också 18, grattiiiiiis! :D Jag träffade typ hela hennes släkt och hennes bästis också. Jag åt alldeles för mycket kakor och drack för mycket Cola. Apropå Cola, jag köpte en flaska för fem spänn. Fem gripandes spänn!!!! Nästan värt att flytta till Gävle bara för det.
Jag plankade för första gången i mitt liv också. Jag var fett nervös när jag kom på det. xD Men det gick bra. Tåget hade damp och stod stilla många gånger, och jag gick typ vilse i Gävle. Pinsamt.

Jao, så, nästa vecka drar jag till Frizon. Vi har ingen bil och måste åka tåg. Måste köpa biljetter snart kanske? Och laga mat att ha med. Det finns en skitcool uppfinning som heter matmuffins. Och knäckebröd, behöver inte ens bakas. Om Vicki ser det här och jag inte har snackat med dig än: Har du ett gasolkök? Vi tar ju med det isf.

Jag träffade för resten Vicki på stan i förrigår. Jag fick syn på henne helt random, hon hade köpt gurka och nötter. Sen tappade hon sin gurka och åkte runt och letade efter den. Så efter att hon gjort det och jag köpt en present till Emelie så fikade vi på ett jättemysigt café som jag glömt bort namnet på. Men det är det där vid Svandammen. Det heter något med Fågel, typ Fågelsången eller något sånt. Du har fågel.



Avslutar med ett fint gammalt citat:

"Livet är konstigt och jag måste tvätta!" - Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn (eller någon annans)
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Berätta vad du har på hjärtat! :D

Trackback
RSS 2.0